Inspecciones reglamentarias - Directiva de embarcaciones | OCA Global
Selecciona un país:

Espanya

ES / CA / EN

Andorra

ES / EN / CA

Arabia Saudí

ES / EN / عر

Brasil

ES / EN / PO

Chile

ES / EN

Colombia

ES / EN

Egipto

ES / EN

Emiratos Árabes

ES / EN

India

ES / EN

Marruecos

ES / EN / FR

México

ES / EN

Panamá

ES / EN

Perú

ES / EN

Portugal

ES / EN / PO

Rumania

RU / EN

Sudàfrica

ES / EN

Ucrania

ES / EN

Italia

ES / EN

Embarcacions

Directiva d’embarcacions

MARCAT CE D'EMBARCACIONS D'ESBARJO I ELS SEUS COMPONENTS

Des del 16 de juny de 1998, totes les embarcacions posades per primera vegada al mercat comunitari, siguin embarcacions noves construïdes en la Comunitat Europea o embarcacions noves o de 2ª mà provinents de països tercers hauran de portar el «marcat CE».

   

Importacions «marcat CE» post-construcció

Qualsevol embarcació, moto nàutica o motor que no disposi del «marcat CE» podrà obtenir un «marcat CE» post-construcció mitjançant la intervenció d’OCA Global segons el procediment establert en l’annex V del Reial Decret 98/2016. (Conformitat equivalent sobre la base de l’avaluació posterior a la fabricació – Mòdul EPF).

L’avaluació d’una embarcació d’esbarjo amb posterioritat a la seva fabricació, en el cas que ni el fabricant ni el seu representat establert en la Unió Europea es facin responsables d’ella, podrà ser assumida per la persona establerta en la Unió Europea que la comercialitzi o posi en servei sota la seva pròpia responsabilitat.

En aquest cas, OCA Global elaborarà un informe de conformitat pel que fa a l’avaluació efectuada i informarà de les seves obligacions a la persona que posi en servei el producte, sent aquesta última qui elabori una declaració de conformitat, i col·locarà o farà que es col·loqui el «marcat CE» al producte, acompanyat del número distintiu de l’organisme notificat pertinent, el d’OCA Global en aquest cas.

Segons el tipus d’embarcació serà necessari l’emissió de tres certificats de conformitat: el de post-construcció, el d’emissions sonores i el d’emissió de gasos, com en el cas de motos nàutiques.

   

Procés d’avaluació de conformitat

El procés s’inicia per la sol·licitud d’intervenció, indicant la definició dels equips, l’abast dels treballs i el lloc d’inspecció, per part de la drassana, de l’importador o de l’armador individual.

Després de l’avaluació d’acord amb el mòdul escollit, l’inspector realitzarà les proves d’estabilitat, les proves de contaminació dels gasos del motor i els mesuraments d’emissions sonores, segons el cas. Amb aquests resultats i la revisió del disseny s’emetria el corresponent certificat de conformitat.

   

Aplica en el disseny i construcció de:

  1. Les embarcacions d’esbarjo entre 2,5 i 24 metres, i les embarcacions d’esbarjo semi-acabades.    
  2.  Les motos nàutiques.    
  3. Els components esmentats en l’annex II del Reial Decret 2127/2004 (Equip de protecció antideflagrant per a motors «intraborda» i motors mixtos o «sterndrive», mecanisme que impedeix l’engegada dels motors «fueraborda» quan estigui engranada alguna de les marxes; timons, mecanismes de direcció i conjunts de cables; dipòsits de combustible; escotilles i portells prefabricats).    

Aplica en les emissions d’escapament de:

  1. Motors de propulsió d’embarcacions i motos nàutiques.    
  2. Modificacions importants i canvis de motor.    

   

Aplica en les emissions sonores de:

  1.  Emissions sonores d’embarcacions amb motor «intraborda» o «dentro-fueraborda» sense escapament integrat.    
  2. Embarcacions amb motor «intraborda» o «dentro-fueraborda» sense escapament integrat que sigui objecte d’una conversió important.    
  3. Motos nàutiques.    
  4. Motors «fueraborda» o «dentro-fueraborda» amb escapament integrat.    

Reglamentació aplicable

  • Reial Decret 98/2016
  • Directiva 2013/53/UE    
Directiva d’embarcacions

Cerca específica

Si ja ho tens clar, trobar-ho més ràpid

Línies de negoci