OCA Global organitza un esdeveniment híbrid per a... | OCA Global

OCA Global organitza un esdeveniment híbrid per a compartir coneixements sobre la gestió local i internacional dels incendis forestals al Líban

02.03.2023

En el marc del projecte finançat pel Banc Mundial "Promoció de la gestió forestal sostenible per a fer front als incendis forestals al Líban" i amb el suport financer del PROGREEN Trust Fund, la divisió de Consultoria i Assessoria Tècnica d'OCA Global ha impartit una sessió d'un dia per a capacitar a agents locals, en matèria de gestió forestal, de tot el país i compartir els seus coneixements i experiències en matèria de prevenció, preparació, resposta i recuperació en cas d'incendi forestal. Experts internacionals de la iniciativa PROGREEN i la Fundació Pau Costa també van compartir conceptes, coneixements i eines per a inspirar els debats. L'acte va tenir lloc en el Centre Forestal Ramliyeh de la AFDC el 17 de febrer de 2023, amb un discurs de benvinguda per l'Excm. Sr. Nasser Yassin – ministre de Medi Ambient.

Les sessions del matí van incloure presentacions sobre les bones pràctiques a càrrec d'experts internacionals del Banc Mundial i una presentació sobre les estructures i eines libaneses de resposta als incendis a càrrec d'experts locals en gestió d'incendis. A continuació, l'expert de la Fundació Pau Costa, va parlar sobre el comportament dels incendis forestals a més de la seva gestió i planificació integrades. Una última sessió, a càrrec de l'organització local de voluntaris Akkar Trail, va presentar el seu estudi de cas sobre la mitigació d'incendis forestals com a exemple d'una història d'èxit, implicant les comunitats locals en la gestió sostenible dels boscos.

Aquest és el primer d'una sèrie d'actes de capacitació destinats a fer costat al Líban en els seus esforços per aconseguir una gestió forestal sostenible eficient i eficaç per a prevenir, preparar-se, respondre i recuperar-se dels recurrents incendis forestals.